ادبیات کودک و نوجوان در کتاب های آموزشی مدارس
درست است که مدارس این روزها، بیش از مدارس زمان ما بچه ها را به اردو می برند، به آنها شیر و خوراکی های دیگر می دهند، کلاس های فوق برنامه بیشتری می گذارند و اولیا را بیشتر به مدرسه فرامی خوانند، اما سیستم آموزشی در زمینه آشنایی کودکان و نوجوانان با ادبیات ایران و جهان ضعیف عمل می کند؛ به طوری که دبستانی های این روزها، جز چند تا اسم از ادبیات ایران هیچ نمی دانند و ادبیات جهان هم که دیگر نور علی نور است...
اما اگر می خواهیم بچه هایمان به جای پلی استیشن و فارسی وان و چت و فیس بوک، «منطق الطیر» و «هوشنگ مرادی کرمانی» و «جلال آل احمد» و «مهدی اخوان ثالث» بخوانند، اگر می خواهیم بدانند «هانس کریستین اندرسن» که بوده و اگر می خواهیم فروش مثنوی مولانا در ایران، بیش از آمریکا شود، باید فکری اساسی برای تغییر محتوای کتاب های درسی، از همان مقطع دبستان بیندیشیم
ادامه مطلب در فرهنگخانه
هرانک "هرآنک های احساس عاطفه تفکر ونگرش من است "به انسان زندگی جهان و خاطره های زادگاهم .هرچه که می نویسم" هرآنک نوشتنی است" که مرا روزها می گدازاند وقتی نوشته می شوند راحت می شوم . مردالموتی کوله علف بردوش از کوههای سیالان را می مانم بایستی کوله علف تا پشت بام طویله اش ببرساند چه کیفورمی شودمرد الموتی وقتی کوله علف را بر بام طویله اش می گزاردو آخیشی از سر لذت می گوید:آخیش راحت شدم